יגאל רזניק

לוגו

054-790-5500

שד מוריה 108, חיפה

תהליך הייצור של כתרי זירקוניה

איך מייצרים כתרי זירקוניה?

אחת הטכנולוגיות הייחודיות ששינתה לנו את פני כל עולם רפואת השיניים הייתה כתרים דנטליים שהומצאו כדי לכסות שיניים שנאלצו לעבור טיפול שן. שיניים שיש להם חורים או שיניים שבורות אפילו שנדרש לבצע בהן תהליך מסוים ולאחר מכן לסגור את השן עם חומר מתכתי כלשהוא.

שנים רבות שהיו עושים את הפרוצדורה הזו עם חומר הזהב שהיה נחשב לאחד החומרים האיכותיים שהיו מחזיקים זמן רב מאוד בטיפול, אך עם חלוף השנים תחום היופי והאסתטיקה דרשו פתרון טבעי לבעיות השיניים השונות וכך בעצם נוצרו כתרים בשיניים שהיו עשויים מחומר הזירקוניה. חומר איכותי ונוח לשימוש גם לרופאים וגם למי שמייצר את השיניים עצמם.

במאמר הנוכחי אנחנו הולכים לדבר על תהליך הייצור של כתר זירקוניה – כיצד זה נעשה ועל מה חשוב לשים לב?

תהליך הייצור של כתרי זירקוניה

מהם כתרי זירקוניה ואיפה משתמשים בהם?

כתרי זירקוניה הם כתרים דנטליים העשויים מזירקוניה, חומר קרמי הידוע בעמידותו ובהתאמה הביולוגית שלו. כתרי זירקוניה נועדו לשיקום שיניים פגועות או שיניים שנרקבו לפני. זירקוניה, זו בחירה פופולרית עבור שיקום שיניים מכיוון שהחומר חזק, עמיד לאורך זמן, וניתן להתאים אותו לצבע הדרוש כדי להשתלב עם השיניים שמסביב. בנוסף, זירקוניה נוטה פחות לגרום לתגובות אלרגיות או לגרות את רקמת החניכיים שמסביב.

שלבי התהליך לייצור כתרי הזירקוניה

שלב 1: הכנת השן

השלב הראשון בתהליך הייצור של כתרי זירקוניה הוא הכנת השן. זה כרוך בהסרת כל חומר שן שנרקב או פגום ועיצוב מבנה השן שנותר, כך שיתאים לכתר. לאחר מכן מנקים ומייבשים את השן כדי להבטיח שהיא נקייה מפסולת וחיידקים.

שלב 2: התרשמות של השן

לאחר הכנת השן מתבצעת התרשמות מהשן באמצעות שפכטל שיניים או סורק דיגיטלי. הרושם הזה משמש ליצירת דגם של השן שישמש לעיצוב וייצור כתר הזירקוניה.

שלב 3: עיצוב הכתר

באמצעות דגם השן, רופא השיניים או טכנאי מעבדת השיניים יעצבו את כתר הזירקוניה באמצעות תוכנה מיוחדת. תוכנה זו מאפשרת למעצב ליצור כתר שמותאם אישית כך שיתאים בדיוק לשן המטופל. לאחר מכן העיצוב נשלח למכונת כרסום שתיצור את הכתר מגוש זירקוניה.

שלב 4: כרסום הכתר

מכונת הכרסום משתמשת בתכנון בעזרת מחשב  ובטכנולוגיית ייצור כדי ליצור את כתר הזירקוניה מגוש הזירקוניה. המכונה משתמשת בכלי בעל קצה יהלום כדי לגלף את הכתר לצורה ולגודל הרצויים. תהליך זה עשוי להימשך מספר שעות, תלוי במורכבות העיצוב.

שלב 5: סינון הכתר

לאחר טחינת הכתר, הוא מונח בכבשן לסינטר. סינטר הוא תהליך הכולל חימום כתר הזירקוניה לטמפרטורה גבוהה כדי להגביר את חוזקו ועמידותו. תהליך זה עשוי להימשך מספר שעות.

שלב 6: גימור הכתר

לאחר סיום תהליך הסינטרינג, כתר הזירקוניה מוסר מהכבשן ומוכן לגימור. הכתר מלוטש ומזוגג כדי להעניק לו מראה טבעי התואם לשיניו האחרות של המטופל. לאחר מכן נבדק הכתר על מנת לוודא שהוא עומד בסטנדרטים הנדרשים של איכות ועמידות.

שלב 7: מיקום הכתר

השלב האחרון בתהליך הייצור של כתרי זירקוניה הוא הצבת הכתר. רופא השיניים יבדוק את ההתאמה והצבע של הכתר לפני הצמדתו למקומו. המלט המשמש להצמדת הכתר לשן הוא דבק שיניים מיוחד שנועד לחבר את הכתר לשן לצמיתות.

יגאל רזניק – ייצור כתרי זירקוניה איכותיים

תהליך ייצור כתרי זירקוניה הינו תהליך מורכב ומדויק הדורש ציוד ומומחיות מיוחדים. התוצאה הסופית היא שיקום שיניים חזק, עמיד ואסתטי. אם אתם זקוקים לכתר דנטלי, שקלו כתר זירקוניה כאופציה אמינה ועמידה לאורך זמן.

אנחנו במעבדת שיניים בחיפה של יגאל רזניק – טכנאי שיניים המוגדר בדרגת אומן, ערוכים לספק עבורכם את הכתרים האיכותיים ביותר במחירים המשתלמים ביותר שתוכלו למצוא.

השאירו עוד היום הודעה באתר שלנו ואנחנו נשמח לחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן